Druk, druk, druk - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

19 Februari 2023 | Bonaire, Bonaire

Zaterdag 18/2

Na een heerlijke nachtrust waren we lekker op tijd wakker. Zo’n jetlag is perfect voor ons, hiermee staan we tenminste lekker vroeg op.

Nog voor half 9 liepen Jan Willem en ik al bij de zee en over het resort. Wat is het hier mooi! We zitten hier in een tropische tuin direct aan het strand, waar je naast zwemmen ook kunt snorkelen. Strand, zee, vissen en koraal, het is er hier allemaal!Bonaire, we zijn er klaar voor. Een week hier bij de zee relaxen en (bijna) niks doen staat voor de deur. We zijn goed voorbereid, we hebben alle drie onze ereader met meer dan genoeg boeken bij ons.

Na ons ontbijt, dat uit een cracker en een eierkoek, beide uit de koffer, bestond, gingen we met zijn drieën naar het strand. Wat een paradijsje! Ereaders mee en lekker in de schaduw op een strandbedje of in de hangmat. Ik had als enige mijn snorkel meegenomen voor wat actie vandaag en dat bleek niet overbodig te zijn. Er is hier al wat koraal te zien en er zwemmen hier aan het strand al veel tropische vissen.

JW en Fabiënne hielden het bij een stukje zwemmen in het helderblauwe water.

Na een kleine lunch op het strand vertrokken we naar de supermarkt voor wat boodschappen. Maar eerst wilden we een stukje van de kust zien en besloten om eerst het zuidwesten te rijden om via de oostkust weer omhoog te rijden naar Kralendijk. Zo gezegd, zo gedaan. Zo ongeveer om de 500 meter stopten we, omdat er al zoveel te zien was: de slavenhuisjes en de daarbij behorende geschiedenis. Dat mensen daar in werden gestopt, amper 150 jaar terug, is niet te geloven. En we zagen de roze zoutmeren links van ons, wat een contrast met de azuurblauwe zee aan onze rechterzijde. Hoewel het buiten 28 graden is, zagen we de sneeuwwitte zoutbergen (eigenlijk grote zouthopen). We maakten een stop aan de woeste oostkust met de hoge tegen het lavagesteente uit elkaar spattende golven en zagen er grote zwarte krabben snel wegrennen voor ons.

We namen een kijkje op het strand met een hippievibe en vol windsurfers en zagen onderweg flamingo’s inde ondiepe meren en lagunes.

Oftewel: in korte tijd hebben we al zoveel gezien! En dat via de hoofdweg die slechts 1,5 auto breed is en vol kuilen zit, maar ons wel naar de mooiste plekken leidde.

Rond half 5 en nog niet in de buurt van de supermarkt, bedachten we dat we nog boodschappen moesten doen. Gelukkig bleek de supermarkt Nederlandse openingstijden te hebben.

Eenmaal terug in het appartement relaxten we wat op ons vrij riante terras. Want hoewel we vakantie hebben, hadden we het vandaag toch best druk. Erg druk. Druk met heel erg te genieten van dit heerlijke en tropische eiland endruk met veel te zien, te ontdekken. Voor ons is dit het ultieme vakantiegevoel!Die boeken lezen we wel ergens tussendoor.

‘s Avonds raapten we nog wat restjes energie bij elkaar en reden we naar Kralendijk voor een stukje kip van zo’n fastfoodketen. Na een kop thee op ons terras was het tijd om naar bed te gaan. Zelfs als je door zo’n lange dag door de jetlag veel meer tijd hebt dan anders, hadden we nog tijd tekort. Gelukkig zitten we hier nog wel even! Want Kralendijk by night is leuk met al die lichtjes, grappige lokale cafeetjes en Caribische sfeer, maar overdag zie je er vast meer van!