Nog heel even.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Nog heel even.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Nog heel even....

Door: Agathe

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

08 Maart 2022 | Curaçao, Curaçao

Vandaag, 7 maart, gingen we terug naar Nederland. Maar niet voordat we Fabiënne nog heel even hebben gezien. Zij ging vandaag met wat vriendinnen naar de Westpunt en kwam 's morgens vroeg nog even naar ons huisje. We ruilden wat spullen: haar wensenlijstje ruilden we tegen wat dikke truien en andere kledingstukken en schoenen die ze toch niet droeg. Dikke truien? Ik had geen idee dat ze zoveel wintertruien mee had genomen naar dit tropisch eiland. Ze was in elk geval goed voorbereid op kou.

We checkten al op tijd uit en gingen lekker vroeg naar het strand van Mambo Beach. Daar hoorden we dat we een uur vertraging hadden. We dachten een uur langer op het strand te kunnen zitten, maar TUI gaf aan dat de incheckbalie op de normale tijd zou sluiten. We durfden het risico niet te nemen dat we met onze koffers op schoot terug naar Nederland zouden moeten vliegen, dus dat werd dan toch nog rond 3 uur van het strand af om te douchen en om te kleden bij het resort. Dat kon gelukkig gewoon bij het zwembad. Onze koffers lagen in de auto en die lieten we ook gewoon op het resort staan. Handig!

Na een heerlijke en veel te korte stranddag moesten we om 3 uur dan toch echt terug. Het inleveren van de auto ging ook lekker snel, net als het inchecken van onze koffers. Gelukkig was er naast de luchthaven een terrasje in de schaduw, waar we nog een uur hebben gezeten. Beter daar dan binnen in een airco gekoelde ruimte die veel te koud is.

De terugvlucht ging, na 1,5 uur vertraging, heel voorspoedig. Ik heb lekker kunnen slapen in het vliegtuig en eenmaal in Nederland aangekomen deed ik nog een tukje in de auto.

Jammer dat we weer thuis zijn, we waren graag langer gegaan, maar de dag na aankomst moesten we weer werken.

De vorige keer dat we op Curacao waren, dachten we dat we niet zo snel nogmaals zouden gaan. Maar deze keer hebben we weer hele andere dingen gedaan en met een auto bij de hand en op een steenworp afstand van Willemstad en een paar honderd meter van het strand vandaan zeggen we: wanneer gaan we weer?