Lunch bij koning Julian - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Lunch bij koning Julian - Reisverslag uit Isalo, Madagascar van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Lunch bij koning Julian

Door: Agathe

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

29 April 2019 | Madagascar, Isalo

Zondag 28 april

Vandaag stond er een wandeling door het Isalo Nationaal Park op de planning. Eerst liepen we met onze gids (en onze chauffeur/gids ging ook mee) over een pad met uitzicht op de indrukwekkende rotsformaties. We zagen onderweg een kameleon en kregen uitleg over dingen die we zagen. Daarna kwamen we in een bos en al gauw zagen we niet alleen een familie ringstaartmaki’s, maar ook een witte sifaki. De enige overgebleven van deze soort, de anderen zijn een aantal jaar geleden omgekomen bij een grote brand. Vervolgens liepen we een kloof in. Een flink begroeide kloof, we hadden er geen idee van dat dit ook het Isalo Park was. Zo’n mooie natuur met watervallen in allerlei formaten, rotsen en begroeiing. Klimmend en klauterend bereikten we 2 kleine meertjes bij 2 watervallen, waar we een frisse duik konden nemen. Leuk! Piscine Bleu en Piscine Noir. Geen zwembaden, maar natuurlijke meertjes. Gelegen op paradijselijke plekken.
Na onze zwempartij zijn we naar een andere waterval in een kloof gelopen (klimmen en dalen), waar we ook konden zwemmen, maar daar hebben we alleen lekker langs de kant gezeten. Geen toerist te bekennen, alleen wij en de natuur om ons heen.
Vervolgens gingen we terug naar het bosrijke gedeelte, waar ons een bbq wachtte. Wat wen leuke plek voor een bbq! We werden omringd door ringstaartmaki’s, die hoopten ook wat lekkers te krijgen. Helaas voor deze dieren, ze mochten niet gevoerd worden. Het leek wel een lunch bij koning Julian (film Madagascar).
Rond 3 uur waren we weer terug in het hotel. Tijd om lekker bij het zwembad te zitten en een boek te lezen tot we naar de rotsen gingen im de zonsondergang te zien. Het was een perfecte dag daarvoor. Gisteren waren er nog wolken, deze zijn vandaag nergens te bekennen. Manouk en Fabiënne bleven thuis. Fabiënne heeft last van haar buik en zocht vanmiddag haar bed op.
Vanavond hebben we met zijn drieën -Fabiënne heeft last van haar buik en had totaal geen trek in eten- lekker gegeten en gekaart in het restaurant en hebben we zitten praten met andere Nederlanders die we in het vorige hotel hadden ontmoet. De vrouw kwam vroeger in Vrouwenpolder en zat op camping de Zandput. Daar heb ik de zomers in mijn jeugd doorgebracht. Hoe klein kan de wereld zijn?
Daarna was het weer tijd om te slapen, morgen weer naar Isalo toe, we hebben er zin in!