Het rondje door Zuid-Afrika is gesloten - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Het rondje door Zuid-Afrika is gesloten - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Het rondje door Zuid-Afrika is gesloten

Door: Agathe

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

23 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dinsdag 23/10

De allerlaatste dag in Zuid-Afrika!
We hadden een wandeling kunnen maken in St. Lucia. Of naar het strand kunnen gaan. Of, en dat was het allerbeste plan geweest, om 5 uur opstaan om nog een paar uur naar het westelijk deel van het iSimangaliso Wetland Park te gaan.
Maar dit alles deden we NIET. Sterker nog, we deden NIETS! Vanmorgen stonden we om 8 uur op en hebben heerlijk in de tuin geluierd. Het was prachtig weer, we hadden het zwembad voor ons alleen en het uitzicht is gewoon heel mooi vanuit de tuin van onze lodge. Als ik eerlijk ben, dachten we pas later deze ochtend over het plan om 5 uur op te staan en tóch nog 1x beestjes te gaan zoeken. En dat was natuurlijk te laat. En ach, een ochtend ‘vakantie’ houden moet ook kunnen, toch? En dat was ook best lekker voor een ochtendje.

We mochten langer in onze lodge blijven, handig! En om 12 uur zijn we naar Durban vertrokken voor onze binnenlandse vlucht. Alles verliep goed en vlot, het uitzicht vanuit het vliegtuig over een deel van Zuid-Afrika was prachtig.
Nu zitten we te wachten op de terugvlucht met KLM. Het vliegtuig staat voor ons neus.
En daarmee is er een eind gekomen aan deze meer dan mooie droomreis. Jammer, we zijn hier nog helemaal niet klaar. Wat heeft Zuid-Afrika veel te bieden! Zelfs met alles wat we hebben gedaan, gezien, beleefd en hebben ervaren, hebben we nog keuzes moeten maken.
Het was een reis die we niet zullen vergeten. Spannend om voor het eerst zonder Manouk en Fabiënne 2 weken weg te gaan, maar de dames hebben met wat hulp van opa en oma’s, broers en zussen en iedereen bij wie ze mochten aankloppen of aanbellen zich prima gered (uhhh... we weten natuurlijk nog niet in welke staat we ons huis morgen zullen aantreffen). En gelukkig was er vaak wifi voor een praatje of facetimemomentje met hen.
Achterban: dank jullie wel dat jullie paraat stonden indien nodig! Want een gestolen fiets, een vogel die vast zat in de schoorsteen, een vinger die weer naar de dokter moest, een dochter die opgehaald moest worden na een (school)week in Toscane en een nare hoest waarvoor de huisarts geraadpleegd moest worden, waren zonder jullie toch een heel stuk vervelender.
En Yourway2go krijgt 1000 maal bedankt dat we deze droomreis wonnen! Marcella, leuk dat je mee hebt gelezen, ik neem binnenkort nog even contact op hoor!
En iedereen die heeft meegelezen: leuk dat jullie op afstand met ons mee hebben gereisd, ik hoop dat jullie ook een beetje hebben genoten van onze reis. We kregen trouwens erg leuke reacties van jullie!

Over een uur gaan we boarden en proberen te slapen. En dromen over alle bijzondere Zuid-Afrika momenten in de laatste 2 weken. En maken we in onze dromen misschien wel plannen voor een volgend bezoek aan dit bijzonder mooie land!

P.S. Mocht iemand nog een damesfiets (opoefiets) te koop hebben....