Terug in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Terug in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Terug in Zuid-Afrika

Door: Agathe

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

20 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Zaterdag 20/10

Helaas moeten we Mlilwane weer verlaten. Het is hier erg mooi, maar intussen ook regenachtig. We wilden na ons ontbijt nog een wandeling maken, maar het begon te regenen. Ons ontbijt hadden we voor onze hut. Met wat spullen die we in Graskop hadden gekocht. Dus crackers en een heerlijk glas sap. JW nam een slok van zijn sap en kwam tot de conclusie dat die wel heel erg zoet was. Blijkbaar was de fles goed voor 8 liter limonade! Blèèèh! Dag sap! Dus dronken we maar limonadesiroop bij het ontbijt. Maar de plek was mooi! Rond ons speelden de aapjes in de bomen en pumba liep ook rond.

De wandeling viel helaas in het (regen)water, maar we hebben wel een extra rondje over het park gereden met de auto. En ja hoor! We zagen hem vandaag wel: een krokodil! In het water en doodstil liggend tot er een lekkere toerist een duik zou nemen (wat uiteraard niet is toegestaan). Ook heb ik nog wat foto’s gemaakt van de zebra’s. Ze zijn zó mooi!
Daarna door Swaziland heen naar de grens in het zuiden gereden. Het is mooi, heel groen en de weg werd wat beter. Ruim 5 uur later kwamen we aan in St. Lucia. Een plaatsje aan de oostkust van Zuid-Afrika. Ook dit keer waren we snel klaar met de grensperikelen. En onderweg bleef het groen en mooi. Wel met wat regenbuien onderweg. Ik hoop dat dit qua weer de slechtste dag was.
In St. Lucia zijn we met de auto naar het strand gereden. Je zou er kunnen zwemmen, maar overal staan waarschuwingsborden voor krokodillen, haaien, nijlpaarden en een sterke stroming. Niet echt aantrekkelijk. Maar het weer is ook niet aantrekkelijk om een duim te nemen. Wat wel mooi was, waren de zandsculpturen op het strand. Van de big 5, andere dieren en van een jeep.
Toen was het tijd om inkopen te doen bij de Spar. We hebben een leuk huisje waar geen ontbijt bij zit, dus daar zorgden we zelf alvast voor.
Na de boodschappen zijn we een hapje gaan eten en toen naar ons huisje. Ook weer leuk om een woonkamer te hebben voor de komende paar dagen.
Welterusten iedereen, wij zoeken ons bed op. Het is kinderbedtijd, maar om 5 uur gaat hier weer een wekker. Voor onze laatste gamedrive in Hluhluwe.

• 21 Oktober 2018 - 12:47

Wiietske:

Wat een mooie ervaringen.....nog een paar dagen genieten hoor.