Een blauwe zee en ruisende palmen op Playa Hermosa - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Een blauwe zee en ruisende palmen op Playa Hermosa - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Een blauwe zee en ruisende palmen op Playa Hermosa

Door: Agathe

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

03 Mei 2018 | Costa Rica, Liberia

Woensdag 02-04

Vanmorgen na het ontbijt (tot 7 uur geslapen, jammer dat ons ritme toch Midden-Amerikaans wordt) zijn we richting de Pacifische kust vertrokken. Het was niet ver meer rijden en onderweg verbaasden we ons toch wel over het landschap. Zoveel jungle er in het westen en midden van Costa Rica is, zoveel droogte er aan de oostkant van het land is. De temperatuur liep al snel op tot een graad of 34. De verkoelende zee lokte...
Ons nieuwe onderkomen blijkt een luxueus hotel te zijn dat pal aan het strand ligt. Vanaf de hoteltuin kijk je op de helderblauwe zee en het strand met wat bomen: loof- en palmbomen. We kozen en ligbedje uit in de schaduw van de bomen, in de zon is het te heet voor ons.
De zee is heerlijk en we maken eindelijk tijd om te lezen. Ik had 2 boeken meegenomen, maar er geen tijd voor genomen omdat er zoveel te ontdekken was, iedere dag weer.
Het kwik liep op tot 37 graden, zagen we in de auto toen JW en ik onze lunch in de supermarkt gingen halen. Eenmaal terug bij het hotel dacht JW bijna over een dikke tak te rijden. Gelukkig dat hij deze ontweek, want de tak was geen tak, maar een grote leguaan. Ach... komt vast doordat zijn bril in de rivier rondzwemt. Of door de hitte. Of gewoon doordat deze leguaan bruin was en op een hele dikke tak leek.
Vandaag was het dus een heerlijke stranddag. Het is hier niet druk, er is slechts een handje vol andere toeristen te bekennen. Het strand is langgerekt in een baai en de zon zakt weg in de zee, net achter een eilandje voor de kust. Op zee dobberen wat vissersbootjes en in de zee springen wat vissen boven water. Gek idee, dit is de grote oceaan en als je blijft door zwemmen in een rechte lijn, kom je uit in Indonesië.
Het dorpje waar we zitten, stelt niet veel voor. Er zijn 2 supermarkten, enkele eettentjes en een souvenirwinkeltje. Niet bepaald toeristisch, maar dat vinden we geen probleem.
‘s Avonds hebben we erg lekker gegeten in het restaurant van het hotel, aan een tafeltje aan het strand.
We houden het hier makkelijk een paar dagen uit! Moe worden we niet van de loopafstanden, hooguit van het steeds in de zee plonzen.
Morgen nog een dagje in de relaxstand.